יום שני, 27 במרץ 2017

סוף שבוע במדבר

את הסופ"ש האחרון ביליתי בערבה, במקום מקסים שנקרא מואה נווה מדבר, כפר אקולוגי שמעבירים בו סדנאות שעוסקות בחיבור בין גוף ונפש. אחחח איזה שקט... ביליתי שעות בלשכב על הערסל ולהתבונן בעלים שביני ובין השמיים. בלילה חושך מצריים והשמיים ענקיים ומלאי כוכבים. 
ציירתי הרבה, וזה קצת מצחיק כי רוב הרישומים לא כ"כ טובים, אבל נהניתי לצייר כמו שהרבה זמן לא נהניתי. מה זה אומר? שהנאה היא לא מדד לאיכות? שכדי להגיע לתוצאות טובות אני צריכה לסבול קצת? שקשה לצייר מקומות יפים? אולי אני צריכה להיות יותר מנותקת מהסביבה כדי להצליח לצייר אותה באופן מדויק. לא רציתי להתנתק שם, רציתי להיות לגמרי בתוך.
לא הצלחתי להעביר את ההתרשמות שלי מהמקום בציור, אבל הייתי בדרך לשם. אם היו לי עוד יומיים שלושה, אני חושבת שהייתי מצליחה להפריד בין להיות חלק מהחוויה לבין לצייר אותה, ומוצאת את הכלים המתאימים ואת הגישה הנכונה כדי לבטא את מה שהרגשתי שם.









אני חותמת בהתנצלות: זה לא רישום עירוני, אבל זה כן רישום מהתבוננות, וזו גם תזכורת לכך שלפעמים צריך לצאת מהעיר ומהמטלות הלא נגמרות וסתם להיות - בלי לו"ז ובלי צריך.

3 תגובות:

  1. רישומים מהממים רחל! הם מאוד מעבירים לי את התחושה של המקום.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ניצן. נראה לי שזה בעיקר בזכות העובדה שציירתי הרבה את השותף שלי לחדר ישן ;) זה מצב צבירה מועדף שם.

      מחק
  2. מבינה לגמרי למה את מתכוונת, כשאת אומרת ש"רוב הרישומים לא כ"כ טובים, אבל נהניתי לצייר כמו שהרבה זמן לא נהניתי". לדעתי להינות מההתליך זאת המטרה הראשונה של רישום מהתבוננות. הדרך היא המטרה. התהליך, החיבור, התובנות, כל הדברים המודעים ולא מודעים שאנחנו צוברים בזצן הרישום, שלפעמים קשה לנו לנסח אותם. אבל בסופו של דבר הכמות הופכת לאיכות, והתמונה שבראש הופכת לתמונה על הנייר בצורה יותר חלקה, ויחד עם זאת התוצאה הסופית חייבת להפתיע אותנו. אני כן יכולה לראות ברישומים שלך את קסם של המקום ואת מה שהרגשת. יש משהו משותף בין שני הרישומים בצבעי העפרון - אחד בתוך החדר והשני עם נוף המדברי, הם מאוד יפים, כנראה שהחוץ והפנים די התחברו לך.

    השבמחק